Bereik het maximale

Hoe zorg je voor meer verkeer naar jouw website?

Als je echt meer verkeer naar jouw website wilt genereren, dan zul je ook andere stappen moeten ondernemen.

Hoe zorg je voor meer verkeer naar jouw website?

Online zichtbaarheid is onmisbaar in de huidige digitale wereld. Je kunt simpelweg niet zonder. Als je als bedrijf niet zichtbaar bent op het wijde web, dan lukt het je nooit om je doelen te behalen. Het overgrote deel van jouw doelgroep is immers online aanwezig. Helaas geeft een mooie website geen garantie voor veel bezoekers. Er is nou eenmaal veel concurrentie aanwezig. Als je echt meer verkeer naar jouw website wilt genereren, dan zul je ook andere stappen moeten ondernemen. Maar waar begin je? Met de volgende tips helpen we je graag een beetje op weg.

Wees op de hoogte van de laatste ontwikkelingen 

Werken aan online marketing. Dat klinkt heel eenvoudig. Er zijn bovendien al duizenden artikelen over geschreven. Informatie genoeg dus. Maar wist je ook dat de ontwikkelingen op dit gebied zich razendsnel opvolgen? Het is bijna niet bij te houden. Zeker niet als je dit ook nog eens naast je werk moet doen. Daarom is het verstandig om een online marketeer in te schakelen. 

Daarnaast blijft het natuurlijk ook belangrijk om zelf de laatste ontwikkelingen te volgen. Een belangrijke ontwikkeling dit jaar is bijvoorbeeld dat third party cookies verdwijnen. Als je hier geen alternatief voor instelt, betekent dit dat je waardevolle data misloopt. Daarom is het verstandig om je in te lezen en meer te ontdekken over de alternatieven. Een goed alternatief is bijvoorbeeld het instellen van server side tagging. Hiermee worden tags niet meer ingeladen op de browser van de gebruiker, maar blijven ze binnen de server van jouw website. Als je dit dus instelt met behulp van www.adpage.io, beschik je over meer data en heb je hier ook meer controle over. Zo kun je het gedrag van de bezoekers analyseren en een betere gebruikerservaring bieden. Bovendien heeft server side tagging ook een positief effect op de laadsnelheid, waarmee je uiteindelijk ook jouw positie binnen de zoekmachines kunt verbeteren. 

Deel originele en kwalitatieve content 

Hoe kan je jouw bedrijf onderscheiden van de concurrentie? Dat is een lastige opgave. Zeker gezien er ongelooflijk veel verschillende websites in Nederland zijn. Daarom is het belangrijk dat jij jouw expertise toont en de lezer overhaalt om voor jouw bedrijf te kiezen. Dat doe je door het delen van originele en bovenal kwalitatieve content. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs of berichten via social media. Deel enkel content waarvan je zeker weet dat deze waardevol zijn voor jouw doelgroep. 

 

Verbeter pagina’s die slecht presteren 

Door het onderzoeken van de data kun je ook opvallendheden ontdekken. Bijvoorbeeld omtrent pagina’s die goed of juist minder goed presteren. Op die manier is het makkelijker om aanpassingen te doen. In samenwerking met een online marketeer kun je ontdekken waar de pijnpunten zitten en hoe je deze kunt aanpakken. Door het verbeteren van de website, trek je sneller meer bezoekers omdat je ook hoger zult scoren binnen de zoekmachines. 

admin

Geef een reactie